۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

آیین کُرپانی کردن (قربانی کردن) آدم در پیشگاه خدایان در تایلند



خشایار رُخسانی

آیین کُرپانی کردن (قربانی کردن) آدم در پیشگاه خدایان در سده-ی بیست و یکم در تایلند

چکیده

در پی یک گزارش تکان دهنده و دلخراش از آیین کُرپانی کردن (قربانی کردن) دُخترانِ جوان در میان دُوتاکمان های (قبیله های) بُت پرست در سده-ی بیست و یکم در تایلند میخوانید؛ در این آیین ددمنشانه دختران جوان را در پیشگاه خدایان سر میبرند. گزارشی را که در پی میخوانید دارای فرتورهای (عکس های) بسیار دلخراشی است که دیدن آنها را به کسانیکه از نیروی روانی بالایی برخوردار نیستند، سفارش نمیکنیم. ولی با اینهمه آگاهی شما از این گُزارش تکان دهنده بسیار مِهَند (مهم) است تا از بازکرد (تکرار) این جَنوری ها (جنایت ها) که به نام یک آیین دینی هرساله انجام میگیرند در آینده پیشگیری کُنیم. از اینرو من از همه-ی آزادیخواهان درخواست میکنیم که برای پیشگیری از کُشته شدن کُرپانی های (قربانیان) سپسین در آینده، از هیچ کوششی در آگاه کردن سازمان ملل و همبودگاه جهانی از گزارش این جَنوری (جنایت) تکان دهنده کوتاهی نکنند

سرآغاز:

یک دُوتاکمانِ (قبیله ی) بُت پرست در تایلند, براین باور است كه باید دختری را كه سنش بیشتر از 14 سال نباشد، زیبا، بدون همسر و باكره باشد در یكی از روزهای سال برای خدای شان کُرپانی کُند تا این دُوتاکمان (قبیله) از ازبیماری و آفت های آسمانی آسوده بماند.

آیین کُرپانی کردن (قربانی کردن) آدم:

پس از اینکه همه-ی مردم این دُوتاکمان (قبیله) در پیرامونِ پرستشگاه شان گردهم میآیند، دینکاران (روحانیون) آن دُختر برگُزیده را به آنجا آورده جامه اش را از تن بدرمیآورند، سپس او را روی یک میز چوبین میخوابانند و پس از تن شویی کُرپانی آنگاه او را بر پایه-ی باورهایشان در برابر چشم همه-ی مردم سر میبُرند. خون این کُرپانی (قربانی) در یک آوَندِ (ظرف) بُزرگ گردآوری شُده و برای نوشیدن میان همگی مردم دُوتاکمان (قبیله) پخش میگردد. پس از آشامیدن خون کُرپانی، پیکر بیجان کُرپانی را همانجا در پیشگاه پرستشگاه شان رها میسازند تا بپوسد. و تا آیین کُرپانی (قربانی) سپسین پیکر کُرپانی پیشین را از آنجا دور نمیسازند.














۵ نظر:

  1. مجبوری از این کلمه های اجق وجق استفاده کنی؟ آدم نمی فهمه چی نوشتی، اسمش رو هم گذاشتی مثلا فارسی نویسی.

    پاسخحذف
  2. اگه این فارسیه پس ما ایرانی نیستیم و فارسی حرف نمی‌زنیم. واقعا اگه این فارسیه پس زبون کیاست؟
    در ضمن باید بگم که متاسفانه این مراسم خرافی ناشی از جهالت و نعصب عمیق است که صد البته در آیین نگارش شما هم همین تعصب کور و خرکی دیده می‌شود.

    پاسخحذف
  3. درود بر شما.

    تلاشت برای پارسی سره نویسی قابل ستایش هست. اما یک مقدار کل خبر رو تحت تاثیر قرار داده. من فکر میکنم برای گزارش هایی از این دست بهتر است که چندان درگیر سره نویسی نشویم چون با محتوا سازگاری ندارد و تاثری که باید نمیکند.

    به هر حال برایت آرزوی شادکامی و بهروزی میکنم.

    پاسخحذف
  4. در ضمن خبر هم به شدت ساختگی به نظر میرسد و بیشتر مناسب نشریه های زرد است.

    پاسخحذف
  5. همش ساختگیه دوستان خوش باور!!!

    پاسخحذف