۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

شورای ملی ایران



محمد مصطفایی وکیل دادگستری
  
چکیده:
 امروز شورای ملی سوریه از سوی 70 کشور جهان به نام نماینده-ی رسمی مردم سوریه شناخته شُد. این شورا دربرگیرنده-ی همه-ی سازمان های سیاسی سوری است که برای آزادی سوریه با بشار اسد میجنگند. همبستگی سازمان های سیاسی مخالف بشار اسد، پیش زمینه-ی برپایی این شورا بود. امید است که اپوزیسیون حکومت اسلامی و گروه های آزادیخواه ایرانی در برونمرز نیز بتوانند با الگو برداری از شورای ملی سوریه، از درگیری های گروهی شان دست بردارند و به نمایندگی از مردم ایران برای پایان دادن به سه دهه بیداد و غارت کشور ایران بدست حکومت اشغالگر اسلامی، شورای ملی ایران را برپا سازند.

سرآغاز:
امروز نمایندگان هفتاد کشور در استامبول دور هم جمع شدند و در یک اقدام بی‌سابقه گروهی از مخالفان سوریه را به عنوان شورای ملی سوریه به رسمیت شناختند. شورای ملی سوریه از این پس نماینده مردم سوریه به حساب می‌آید. این عمل باعث می‌گردد که بین گروهای مخالف بشار اسد، اتحاد ایجاد شده و آنها بتوانند به سرعت به دموکراسی دست یافته و دولت بشار اسد که در ماه‌های گذشته جنایات فراوان و غیر قابل بخششی را مرتکب شده است را بر کنار کنند.

یکی از عواملی که باعث شد، تا شورای ملی سوریه تشکیل گردد اتحادی است که بین افراد و گروه‌های مخالف دولت بشار اسد به وجود آمد، اتحادی که اگر وجود نداشت، هرگز چنین شورایی به رسمیت شناخته نمی‌شد. به رسمیت شناختن چنین شورای را می‌بایست به فال نیک گرفت و قدمی مثبت برای ایرانیان مخالف حکومت آقای خامنه‌ای و اطرافیانش دانست چرا که این تصمیم، بابی را برای گفتگو بر سر به رسمیت شناختن شورای ملی ایران باز می‌کند
اما آیا اپوزیسون‌های خارج نشین می توانند در نهایت به اتخاذ تصمیمی واحد برای تشکیل شورای ملی دست یابند یا خیر؟ سوالی است که ذهن بسیاری از آزادی خواهان و دموکراسی طلبان را به خود مشغول کرده است و از طرفی و مهم اینکه بسیاری از دولت‌های بیگانه و به خصوص کشورهای غربی منتظرند تا چنین شورایی توسط ایرانیان تشکیل گردد، شورایی که مورد اعتماد اکثریت مردمان ایرانی بوده و ایرانیان را به آینده‌ای روشن امیدوار کرده و برای ایرانی با نظام مردم سالاری واقعی تلاش کنند، نظامی که در آن این امکان وجود داشته باشد تا همه گروه‌ها و احزاب  و افراد بدون آنکه از طرف گروه و یا افرادی حذف شوند در سرنوشت و آینده کشورشان نقش داشته باشند. 

پاسخ به سوال مطرح شده روشن است. نه می‌توان گفت آری آنها می‌توانند دور هم جمع شوند و نه می‌توان گفت خیر انها نمی‌توانند، به دلایلی از جمله منفعت طلبی به نتیجه‌ای واحد دست یابند، تنها می‌توان گفت که آنها مجبورند به این نقطه از تصمیم برسند که در چنین شرایطی اتحاد را بر اتهام و طرد کردن یکدیگر ترجیح دهند.

اپوزسیون‌های خارج نشین از اصلاح طلب و جنبش سبز و توده‌ای و کمونیست و  سلطنت طلب گرفته تا حتی کسانی که قائل به نظام جمهوری اسلامی هستند ولی مخالف حاکمان جمهوری اسلامی هستند، از رضا پهلوی و امیرارجمند و واحدی گرفته تا کدیور و مهاجرانی و دیگران مجبورند که اتحاد نموده و شورای ملی ایران را تشکیل دهند. تشکیل شورای ملی نخستین قدم برای نشان دادن حسن نیت بر ایجاد یک نظام مردم سالار و دموکراتیک است قدمی که می تواند بسیاری از مشکلات و موانع رسیدن به کشوری آزاد و پیشرفته را بر طرف کند. در این شورا فرد مطرح نیست، نظر جمع اهمیت دارد، نیازی نیست در این شورا شخصی رییس باشد و دیگران از او اطاعت کند می‌توان برای این شورا هیاتی را مشخص کرد و این هیات تصمیم‌های مهم را اتخاذ کرده و نظر کشورهای جهان را به خود جلب کنند و با فعالیت حرفه‌ای و سازمان یافته ترتیب به رسمیت شناختن این شورا را در میان کشورهای دیگر جهان بدهند. 
این شورا می‌تواند با استفاده از متخصصان علم حقوق، سیاست و جامعه شناسان و اقتصادانان که تعدادشان نیز کم نیست، زمینه تدوین یک قانون اساسی جامع و کامل که عاری از فرد گرایی باشد را به وجود آورد. 
بنابراین به تمام سیاسیون که در مخالفت با سیاست‌های حاکمان جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند توصیه می‌کنم، تا دیر نشده و کشورمان بیش از این مورد غارت و دزدی و ظلم و ستم قرار نگرفته، دست به دست هم دهند و چنین شورای را تشکیل دهند و اجازه ندهند ده ها میلیون ایرانی که هر کدام از آنها حق زندگی سالم و شرافتمندانه را دارند، بیش از این متحمل ضرر گردند. اجازه ندهند که قوانین غیر انسانی همچنان بر قوانین انسانی سایه افکنده و شهروندان ایرانی جانشان گرفته شود و اجازه ندهند حقوق کودکان و زنان ایران زمین، بیش از مورد تعرض و تجاوز قرار گیرد. امروز دیگر جای بحث کردن و به حاشیه بردن مسایل شخصی مطرح نیست و نباید زمان و وقت و زندگیمان را برای سرکوب دیگران تلف کنیم و قدرت جمعیمان را تنزل بخشیم.
مطمئن هستم در داخل ایرانیان چه آنهایی که خارج از کشور هستند و چه آنانی که داخل کشور هستند، مردان و زنان با هوش، قدرتمند و لایق بسیاری هستند که می‌توانند گوشه‌ای از مشکلات مرمان ایران را حل نموده و راه رسیدن به زندگی مرفع برای ایرانیان را هموار کنند. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر