۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

«ممد نبودی ببینی»


 تازه ترین پیام ویدیویی محمد نوری زاد به سیدعلی خامنه ای

 سُروده-ی محمدِ نوری‌زاد برای خامنه‌ای: «ممد نبودی ببینی» 
«جوون‌هامون رفتند ما رو با دزدها تنها گذاشتند.»
«برای اینکه دُختران ما را به روسپیگری ببرند، نیازی به انقلاب و این همه کُشته نبود!»

 محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار و مستندساز سُخن سنج (منتقد)، دومین فیلم کوتاه‌اش را با پُرسش های ویژه از سیدعلی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی پخشوده است؛ وی در این فیلم از هوده-ی (حقوق) باورمندان به دین های دیگر در ایران پدافند میکند و در بخشی از این فیلم میپُرسد: « آیا برای اینکه دختران ما به «فاحشگی» بُرده شوند نیازی بود انقلاب کنیم؟»
نوری‌زاد خود درباره این فیلم که «ممد نبودی ببینی» نام دارد، می‌گوید
درباره ی فیلم کوتاه «ممد نبودی ببینی» باید بگویم که این اثر شتاب‌زده، گرچه از فراهم آوری های هنری کم بهره بُرده است، اما به شَوَندِ (بدلیل) درونمایه-ی (محتوای) روشن و خواتیکی (صمیمی) آن، یکی از کارآمدترین کارهای دیدنی من است
گُماشته های آگاهی و سپاه، ابزار هُنری مرا بردند تا مگر دست مرا از ساختن فیلم کوتاه سازند، ولی آنها ناآگاه از این بودند که آفریدنِ یک کار هنری بیش از آنکه درگرو ابزار جوراجورباشد، به توان نوآوری، اندیشه وهنرمندی نیازمند است
روزی که برادران سپاه ابزار هُنری مرا بارکردند و بردند، به یکی از آنان که انگار بزرگترشان بود، گفتم: «ببین برادر، ابزار من ازآن شما، اما با اینجای من چکار میکنید؟ و دستم را روی گیجگاهم گذاردم. به سخن دیگر : با اندیشه-ی من چه می‌کنید؟»
فیلمی که خواهید دید، یک گفتگوی بی‌پرده و خیرخواهانه با رهبراست
زمان این فیلم بیش از سی دم (دقیقه) بود که در بازپرداخت دوباره، آن را به نزدیک به دهجده دم (دقیقه) کاهش دادم. این فیلم را تماشا کنید تا ببینید من کجای آسیب‌های همبودگاه مان (جامعه مان) این روزها انگشت نهاده‌ام
این فیلم کوتاه را به همه ی کسانی که بی‌گناه و بدون امکانی برای پدافند از پای درآمدند و هیچ آوایی نیز از آنان به هیچ کجا نرسید، ارزانی میدارم به همه‌ی بی‌گناهان اعدامی. آنرا پیشکش میکنم به همه‌ی جاویدنام ها در جنگ، به پدران و مادران آنها و آسیب‌دیدگان. تقدیم به همه‌ی آوارگان. و به آنان که در دوردست‌ها هستند و دلشان با ایران گرامی ماست. و پیشکش به شما که آن را با شکیبایی تماشا می‌کنید.

برگرفته از تارنمای: خودنویس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر