۱۳۹۱ تیر ۱۲, دوشنبه

غارت اَپَرماندِ (میراث) فرهنگی ایران



 کوروش زعیم
نامۀِ سرگُشادۀِ مُهندس کوروش زعیم به دبیرکُل سازمان اوپک در پَتکارش (اعتراض) به نابودی اَپَرماند (میراث) فرهنگی ایران بدست حکومت اسلامی و بخشایش جام زرین شیرنمای ایران از سوی دولت احمدی نژاد به این سازمان

اكتبر 2011 (27 مهر 1390)

عالیجناب عبدالله سالم البدری

دبیركل سازمان اوپك

وین، اتریش

موضوع: هدیه نماینده ایران به سازمان اوپك

عالیجناب،
به مناسبت نشست سازمان اوپك در تهران، در تاریخ 19 اكتبر 2011، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بین المللی، آقای سلطانیه، سه هدیه از هنر نوین و كهن ایران به سازمان اوپك داد. دو قلم از این هدیه ها دو فرش نفیس گرانبهایی كه نمایانگر هنر نوین ایرانی هستند بود، و سومی جام زرین شیر بالدار كه یك میراث بی همتا از تاریخ هنر كهن ایرانی متعلق به 500 سال پیش از میلاد است. ما البته افتخار داریم كه دو فرش هنری گرانبهای تقدیمی در دفتر سازمان اوپك به نمایش گذاشته شود، ولی نه جام زرین شیرنما كه جزوی از میراث ملی ما ایرانیان بشمار می آید. 
جام زرین شیرنما از آن همه مردم ایران است و دولت فقط نگهبان آن می باشد. طبق قانون اساسی ایران و قانونهای بین المللی مربوط به میراث فرهنگی و تاریخی ملت ها، هیچ دولتی حق فروش، معاوضه یا بخشش از گنجینه میراث ملی را به هیچ كس در هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی ندارد. 
ما به این خیانت فرهنگی آقای سلطانیه و دولت جمهوری اسلامی به شدت اعتراض داریم و از شما خواهش می كنیم كه این گنجینه ملی ایران را به خزانه كشور بازگردانید. دولت كنونی ایران بهیچوجه در قلب خود احساس ایرانی بودن نمی كند، و هیچ احترامی برای میراث فرهنگی و تاریخی دوران پیش از اسلام كشور قایل نیست. آنها همواره و بطور سیستماتیك به اتلاف، نابودسازی، چشم پوشی از سرقت یا تخریب جایگاههای تاریخی و نمادهای فرهنگ كهن ایران پرداخته اند. 
عالیجناب، مردم ایران از شما درخواست می كنند كه از پذیرش این هدیه خودداری كنید و به این ترتیب احترام خود را نسبت به ملت ایران و قانون بین الملل نشان دهید. 
هرچند، من خود باور دارم كه این گنجینه میراث فرهنگی ایران در دست یك سازمان بین المللی مورد احترام همگان، امن تر خواهد بود تا در دست دولت جمهوری اسلامی در ایران. یك اعلام موضع علنی كه این گنجینه فقط بطور امانت نزد سازمان اوپك تا هنگامی كه یك دولت مردمی در ایران آن را مطالبه كند، نگهداری خواهد شد، تاثیر زیادی در حس احترام و بزرگداشت شخص شما و سازمان اوپك خواهد داشت. یك نامه شكایت از دولت جمهوری اسلامی در اینباره هم جداگانه به سازمان یونسكو فرستاده خواهد شد.

با گرامیداشت،

كورش زعیم

کُنشگر فرهنگی و سیاسی

۲ نظر:

  1. با درود و سپاس فراوان از احساسات و افدامات میهن پرستانه و ملی شما گرامیان
    پشتیبانی و یاری مرابپذیرید
    با مهر
    وانشا رودبارکی

    پاسخحذف
  2. سپاس فراوان از پیام مهرآمیز شما هم میهن گرامی بانو وانشا رودبارکی،
    پُشتیبانی یاران میهندوستی چون شما، دلگرمی فراوانی برای ادمۀِ کار من است.
    پیروز باشید

    خشایار

    پاسخحذف